7 sUnnAh hEbaT!!!

                                                                         TAHAJJUD 
                     kEraNa kEmuLiaAn sEoRAng mUkmIn TerlEtaK pAda TahaJjuDnYA.  
pAstiNya dOa mUdah tErmAkbuL dAn mEnjaDikAn kitA sEmaKIn hAmpiR dEngAn ALLAH.

                          MEMBACA ALQUR'AN SEBELUM TERBITNYA MATAHARI
                membaca al-qur'an sebelum terbitnya matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca al-qur'an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman.  Paling tidak pun bacalah ayat 3 Qul atau ayat Qursi.  Firman ALLAh yNAg bErmaKsUd :

             "sEsUnggUhnYa aL-Qur'An iNi mEmbEri peTunJuk kE jaLan yAng  bEnar (agama islam), daN mEmbErikAn bEritA yaNG mEngEmbirAkaN oRAng-oRang yaNg bEriman yAng mEngErjaKAn aMal-aMAl sOlEh, bAhaWa mEreKa bErolEh paHala yaNg bEsaR." (Al-Isra : 9) 

         JANGAN TINGGALKAN MASJID TERUTAMA DI WAKTU SUBUH
    Solat yang lebiH baIk adalah sOlat bErjemAah dI masJid, kerana pahala orang yang solat berjemaah di masjid sangat besar dan pahalanya dikira setiap langkahnya ke masjid dan ia juga akan memperolehi pahala berjemaah sebanyak 27 pahala. 
    Masjid mErupakan tempat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzan tetapi panggilan allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid allah.

                                                      JAGA SOLAT SUNAT DHUHA
                  jAGALah solat dhuha, kerana ia adalah kunci rezeki kita.  Yakinlah kesan solah dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki.

                                             JAGA SEDEKAH SETIAP HARI
             JAGALAH SEDEKAH SETIAP HARI KERANA ALLAH amat menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari.  percayalah sedekah yang diberikan akan dibalas oleh ALLAH berlipat kali ganda.

                                                          JAGA WUDHU
jagalah wudhu dengan terus menerus, kerana allah meyayangi hamba yang berwudhu.
Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, "orang yang selalu berwudhu akan senantiasa merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua dOa. ampuni dosa dan sayangi dia ya ALLAH."

                                            AMALKAN ISTIGHFAR SETIAP SAAT
   aMALkaN istighfar setiaP saAt.  DenGAn istighfar masalah yang terjadi kerana dOsa kiTA dijauhkan oleh ALLAH... inn sha ALLAH..

naK bacA kE??? bOleh...yaNg pEnTiNg TaHan uRAt kEnTut taWw...taK paKsa p0wN..


kEnaPa sEnaNg saNgaT kaW mEncIntaiQ..
daN sEbEgItU sEnaNg jUga kAu meNyaKitI hatiku...
sEpErTinyA kAu mEngAngGap Aku HAnyA sEbaGAi SanDaraN JiwAmU...

CuRah-cUraH niE kuNu...


glitter-graphics.com
DikEtIka kaU iNgiNkan aQ mAnIs sEmaNiSs kUrmA kaLimahmU.. dIkeTikA kAu pErlUKan aQ kEna dEnDa puN kO sAnggup.. taPi kEtiKA aQ tErsILaP kaTa bErlOngGok-lOnGgoK sAmPAh Bau KalImahMu... kEtiKA kaU xpErlukaN aQ..pElbAgaI aLaSan Ko lOnTaRkAn... sEdEtIk hAti tErdeTik..cURanGkaH kaU tErhaDapku??? tErmEnUng aKu sEndIri..pUdaRkaH saYanGmu kEpaDaKu??? hAti YanG kEciL TeRasA bErtaMbahlAh kEcil... tErlInTas dIfIkirAn uNtuk pErgi mEmbAwA dIri aGAr aKu daPat mEngUbati HatI yaNG kIan TeRluKA... AgAr dIkAu daPat MEngenAngKAn pErbUAtanmU kEpadaKu....